نود و سومین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره، علاوه بر یادداشت آقای دکتر گتمیری، 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینههای مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
- بررسی وضعیت و اولویت بندی مهارتهای غیر فنی فارغ التحصیلان رشتههای مهندسی در انقلاب صنعتی چهارم از دیدگاه کارفرمایان و فارغ التحصیلان/ مریم یزدانپناه، محمد حسنی و حسن قلاوندی (به ترتیب: کارشناسی ارشـد، استاد و دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه ارومیه)
- مقایسه تطبیقی آفرینش معماری به روش قیاس با طبیعت در میان دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری/ فاطمه محمدی، کوروش مومنی و عبدالرحمن دیناروند (به ترتیب: دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشیار و استادیار دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه صنعتی جندیشاپور دزفول)
- تعیین عوامل تأثیرگذار در آموزش مهندسی و پیشبینی افزایش سنوات تحصیلی با رویکرد تصمیمگیری چند معیاره و دادهکاوی (شبکه عصبی مصنوعی)/ محمدرضا شهرکی و فاطمه حقانی (به ترتیب: استادیار و دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان)
- آسیبشناسی برنامه آموزشی دانشگاهها در تقویت مهارت مدیران کنترل کیفیت شاغل در بخش صنعت: مطالعه موردی رشته مهندسی صنایع/ محمدرضا زارع بنادکوکی (استادیار گروه مهندسی صنایع دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه میبد)
- رابطه تعاملات آموزشی و رضایت تحصیلی با خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان/ سید طاهر سید نظرلو، داود طهماسبزاده شیخلار، سیامند قادری و سهراب محمدی پویا (به ترتیب: دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشیار گروه علوم تربیتی و دانشجویان دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه تبریز)
- مطالعه قلدری دانشگاهی در گروههای آموزشی؛ مورد مطالعه (علوم انسانی و فنی و مهندسی)/ زهرا رشیدی و شادی روحانی (به ترتیب: استادیار گروه نوآوری آموزشی و درسی و دانشآموخته دکتری مدیریت آموزش عالی و پژوهشگر موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی)
- تأثیر روشهای ارزشیابی برخط همزمان و ناهمزمان بر فرایند یاددهی-یادگیری: مطالعه موردی دانشگاه لرستان/ دنیا درویشی قزانچی، ایرج نیکپی و احسان گرایی (به ترتیب: دانشآموختهی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشیار مدیریت آموزشی و استادیار علم اطلاعات و دانششناسی آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، خرم آباد)
در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.
Report