• نوروز ۱۴۰۲ مبارک
  • حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنیم

 

نود و سومین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره، علاوه بر یادداشت آقای دکتر گتمیری، 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه‌های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.

 

عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

- بررسی وضعیت و اولویت بندی مهارت‌های غیر فنی فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی در انقلاب صنعتی چهارم از دیدگاه کارفرمایان و فارغ التحصیلان/ مریم یزدان‌پناه، محمد حسنی و حسن قلاوندی (به ترتیب: کارشناسی ارشـد، استاد و دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه ارومیه)

 

- مقایسه تطبیقی آفرینش معماری به روش قیاس با طبیعت در میان دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری/ فاطمه محمدی، کوروش مومنی و عبدالرحمن دیناروند (به ترتیب: دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشیار و استادیار دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول)

 

- تعیین عوامل تأثیرگذار در آموزش مهندسی و پیش‌بینی افزایش سنوات تحصیلی با رویکرد تصمیم‌گیری چند معیاره و داده‌کاوی (شبکه عصبی مصنوعی)/ محمدرضا شهرکی و فاطمه حقانی (به ترتیب: استادیار و دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان)

 

- آسیب‌شناسی برنامه آموزشی دانشگاه‌ها در تقویت مهارت مدیران کنترل کیفیت شاغل در بخش صنعت: مطالعه موردی رشته مهندسی صنایع/ محمدرضا زارع بنادکوکی (استادیار گروه مهندسی صنایع دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه میبد)

 

- رابطه تعاملات آموزشی و رضایت تحصیلی با خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان/ سید طاهر سید نظرلو، داود طهماسب‌زاده شیخلار، سیامند قادری و سهراب محمدی پویا (به ترتیب: دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی، دانشیار گروه علوم تربیتی و دانشجویان دکتری برنامه‌ریزی درسی دانشگاه تبریز)

 

- مطالعه قلدری دانشگاهی در گروه‌های آموزشی؛ مورد مطالعه (علوم انسانی و فنی و مهندسی)/ زهرا رشیدی و شادی روحانی (به ترتیب: استادیار گروه نوآوری آموزشی و درسی و دانش‌آموخته دکتری مدیریت آموزش عالی و پژوهشگر موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی)

 

- تأثیر روش‌های ارزشیابی برخط هم‌زمان و ناهم‌زمان بر فرایند یاددهی-یادگیری: مطالعه موردی دانشگاه لرستان/ دنیا درویشی قزانچی، ایرج نیک‌پی و احسان گرایی (به ترتیب: دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشیار مدیریت آموزشی و استادیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، خرم آباد)

 

در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

 

 

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر مهدی گلشنی
در دنیای علم ما مشق نویس هستیم
IMAGE گفتگوی ایکنا با رضا داوری اردکانی
درد فلسفه مقدم بر علم فلسفه است
IMAGE گفتگوی فرهنگ امروز با دکتر رضا داوری اردکانی
درباره سایه، شعر و سیاست
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمدرضا اسلامی
جهان اول کشوری است که در برابر همه سختی‌ها ایستاده است