هفتاد و نهمین شماره فصلنامه علمی- پژوهشی آموزش مهندسی ایران، به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این شماره حاوی 7 مقاله و دستاورد پژوهشی از استادان و صاحبنظران در حوزه آموزش مهندسی است.

Nike Mercurial Superfly

 

عناوین مقالات منتشرشده در این شماره عبارتند از:

  • بررسی چالش های برنامه درسی رشته مهندسی برق به منظور بازنگری و نوسازی (کبری بحری گمیچی ، مریم سامری و جواد عبدلی سلطان احمدی)
  • بررسی نقش باورهای معرفتشناسی و نگرش نسبت به ریاضی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته مهندسی (میثم غلام پور، محمد اکبری بورنگ و سیما قرآنی سیرجانی)
  • سنجش و ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی تخصصی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک (محمدابراهیم صادقی، حمید عرفانیان خانزاده و حسین وهابزاده)
  • طرح درس مبتنی بر پیامدها: در تسهیل ارزیابی های درونی کیفیت آموزش های مهندسی (حسین زینل و شیوا منصورزاده)
  • بررسی و تبیین تأثیر انگیزش بر یادگیری دانشجویان (با تأکید بر نقش کیفیت منبع درسی) (امید مهدیه)
  • ارائه مدل شاخص های مؤثر بر توسعه دانشگاه کارآفرین با کاربرد روش های مدل تصمیم گیری چند معیاره فازی (حسین صمدی میارکلائی، حمزه صمدی میارکلائی)
  • شناسایی موانع تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزه آموزش های فنی وحرفه ای کشور (پوراندخت نیرومند، مرضیه ملااکبری، اکبر فرجی ارمکی، سعید زارع خورمیزی و حمیده قنبری)

 

در پایان فصلنامه چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

جهت مطالعه مقالات اینجا کلیک کنید.

 

روابط عمومی فرهنگستان علوم

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفتگوی ایبنا با دکتر رضا داوری اردکانی
اصحاب ایدئولوژی فلسفه را آلوده به سیاست کردند
IMAGE گفتگوی ایبنا با دکتر غلامرضا اعوانی
فلسفه در غرب زنده است
IMAGE گفتگو با دکتر حسن تاج بخش
کتابخانه شکوفه‌زار دانشمندان است
IMAGE گفتگوی انجمن اندیشه و قلم با دکتر رسول جعفریان
مدافع اصل علم هستم
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمدرضا اسلامی
دولت از افراد دارای نبوغ حمایت کند
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد شاهدی
در عمل به علم ضعیف هستیم

جدید ترین تصاویر

آقای دکتر فرامرز رفیع پور
05
دکتر محمدرضا عسکری
یکصد و بیست و چهارمین جلسه مجمع عمومی_2