شماره 77 مجله علمی-پژوهشی آموزش مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. این مجله که بیستمین سال انتشار خود را آغاز کرده است، به مدیرمسئولی آقای دکتر محمود یعقوبی و سردبیری آقای دکتر پرویز دوامی اعضای پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم به صورت فصلنامه منتشر می­شود. سایر اعضای پیوسته گروه علوم مهندسی هیئت تحریه این مجله را تشکیل می­ دهند.

فصلنامه آموزش مهندسی ایران مجموعه ­ای ارزشمند از تحقیقات و مطالعات پژوهشگران حوزه آموزش مهندسی در محورهای مختلف تخصصی، تربیتی، کارآفرینی، یادگیری و یاددهی، علمی، فناوری، تعامل مدرس و دانشجو، ارزیابی کیفیت، خلاقیت و اخلاق مهندسی است و به منظور بهبود کیفیت و ارتقای دانش مهندسی و توسعه مهارت­ های اجتماعی منتشر می ­شود.

در شماره 77 مجله، علاوه بر پیشگفتار آقای دکتر محمود یعقوبی مدیرمسئول فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 6 مقاله به شرح ذیل به چاپ رسیده است:

  • آموزش­ های تکمیلی برای مهندسان شیمی از نگاه مهندسان مشاور (دکتر شاکر خردمندی ­نیا و دکتر رحمت ستوده قره ­باغ)
  • ارزیابی سطح دانش زیست ­محیطی دانشجویان رشته مهندسی (­مطالعه موردی: دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه صنعتی سهند تبریز) (معصومه اجلالی و دکتر داود کاه ­فروشان)
  • ارزیابی و مقایسه مابین کیفیت سطح آموزش «مهندسی کنترل فرایند» در ایران و کشورهای توسعه یافته: ارائه نقشه راه عملی جهت کاهش فاصله موجود (دکتر فرزاد هورفر، دکتر لادن خوشنویسان، دکتر بهزاد مشیری، دکتر مجتبی زارع مهرجردی، دکتر کریم سلحشور و دکتر عسگر هورفر)
  • تحلیل محتوای مقالات حوزه کیفیت آموزش عالی فنی و حرفه‌ای: به‌منظور شناسایی عوامل ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای (کریم نصیریان ثمرین­، دکتر عیسی ثمری و دکتر یوسف نامور)
  • بازنگری شیوه‌ آموزش درس «تأسیسات مکانیکی» رشته‌ معماری و پیشنهاد یک سیستم کمک ­آموزشی، مبتنی بر فناوری واقعیت ­افزوده (دکتر سعید علی‌تاجر و شایسته ولدی)
  • معرفی و بررسی نسخه خطی اولین کتاب دانشگاهی آموزش مهندسی معدن در ایران (امیر جعفرپور و دکتر حسن محمدی)

 

در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

روابط عمومی فرهنگستان علوم

1000 کاراکتر باقی مانده


جدید ترین تصاویر

دکتر سعید عالمیان
مهندس علی اصغر حمزه گودرزی
بیست و یکمین جلسه پیشبرد ریاضیات کشور_1
چهارصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای علمی_3